30 Mayıs 2014 Cuma

The Robot ♥

Demir'in doğum günü için el yapımı bir hediye yapmazsam çatlardım :) Ben de bu sevimli robotu yaptım
Bakalım Demir ilerde, benim The Robot diye adlandırdığım bu robota bir isim verecek mi, çok merak ediyorum :)
Robotumuzun taslağı şöyle:
Önce robotun kollarını ve ayaklarını hazırladım, sonra keçeden parçaları çıkarttım. 

Kollar ve ayaklar için bu parçaların olmasını istediğim uzunlukta lastik parçaları kestim. Sonra bu lastik parçalarının yaklaşık iki katı boyda, lastiğin etrafını saracak kumaş parçası kestim. 



Kumaşı enlemesine katladım ve iki ucu dikerek birleştirdim.


Kumaşın dikilen kısmı içeride kalsın diye katladığım kumaşı tersten dikmiştim. Diktikten sonra bir çengelli iğne yardımıyla kumaşı ters çevirdim.


Kestiğim lastiği kumaşın içine yine bir çengelli iğne kullanarak geçirdim.


Lastiğin bir ucunu, kumaşın ucuna denk getirip lastikle kumaşı diktim. Lastiğin diğer ucunu dikmek için lastiği kumaşın içinde iyice gerdim ve lastiğin son noktasıyla kumaşın son noktasını birbirine diktim.




Sıra geldi gövde kısmına.. Gövde kısmını elde diktim. Aslında makinede dikmeyi denedim daha önce ama emin olun elde dikmek daha kolay oldu :) 

Robotun kafasının alt kısmı hariç her tarafını diktim. İçini doldurmadan düğmeden gözleri de yerlerine diktim.
 

Kafanın alt kısmını kafaya dikmememin sebebi, önce bu parçayı gövdenin üst parçasıyla birleştirmek istememdi.Kafanın içini elyafla doldururuken, kafanın alt parçasını gövdenin üst parçasını tam orta noktalarından birleştirdim.


Sonra kafanın alt kısmını da kafaya diktim.



Gövdeyi dikmeden önce, kolları gövdenin yan parçalarına sağlam olsun diye dikiş makinesiyle diktim.


Gövdenin yine alt kısmı hariç diğer taraflarını diktim. Alt kısmını gövdeyi elyafla doldurmak ve ayakları dikmek için açık bıraktım.


Ayakları gövdenin içine sokarak diktim.



Robot kalpsiz olur mu, hemen robotun gövdesine bir kalp kondurdum ve ellerin ve ayakların dışarıda kalan çirkin parçalarını içeri alıp diktim.


İşte karşınızda The Robot :)



Demir'ciğimin bu robotla güzel bir arkadaşlık kurmasını umarak, The Robot'u Demir'e hediye ettim ♥♥♥

Hiç yorum yok: